Veelgestelde vragen praktijkbeheer

Op deze pagina vindt u informatie die geldt voor alle patiënten van Huisartspraktijk Michon. Heeft u een medische vraag? Neem dan contact met ons op via (0318) 20 02 40 of start een e-consult via MGN (uw vraag wordt dan binnen 3 werkdagen beantwoord). Heeft u vragen over de overname en staat uw antwoord hier niet bij? Laat het ons weten via praktijkbeheer@hagv.nl.

 

Kan ik nog wel naar Huisartspraktijk Michon gaan?
Ja. De huisartsenpraktijk blijft geopend. Vanaf 1 januari 2025 krijgt de praktijk wel een andere naam. Maar de praktijk blijft op dezelfde locatie: Eikenlaan 13-28 in Ede. U wordt gevraagd om altijd eerst te bellen voordat u naar de praktijk komt.

 

Ik heb een afspraak. Blijft deze staan?
Ja. Alle geplande afspraken gaan door.

 

Wordt de zorg die ik krijg bij Huisartspraktijk Michon nog wel vergoed?
Ja. Dit is niet veranderd.

 

Ik zit te wachten op een uitslag via mijn huisarts. Waar en/of via wie krijg ik die nu?
Dit loopt via de (waarnemend) huisarts in de praktijk.

 

Waar kan ik terecht voor herhaalrecepten?
Dit is niet veranderd. Dit kan op dezelfde plek en wijze als hiervoor.

 

Kan ik zelf op zoek gaan naar een andere huisarts?
Dat mag, maar wij adviseren u om niet over te stappen naar een andere huisartsenpraktijk. Dit is niet zomaar mogelijk, omdat andere huisartsenpraktijken vaak geen nieuwe patiënten meer aannemen vanwege het tekort aan personeel.

 

Wordt de praktijk overgenomen door een commerciële partij?
Nee. Huisartsen Gelderse Vallei (HAGV) is een organisatie van, voor en door huisartsen in de regio Gelderse Vallei. Wij ondersteunen meer dan 80 huisartsenpraktijken in deze regio. Dit doen wij op het gebied van chronische zorg (zoals diabetes, COPD, GGZ en hart- en vaatziekten), scholingen voor huisartsen en praktijkmedewerkers en wij organiseren de huisartsenspoedpost in Ede. Ook hierna wordt de praktijk niet overgenomen door een commerciële partij. Wij willen de huisartsenzorg namelijk in de regio houden. Dichtbij en bereikbaar voor u als patiënt. Wij zijn hierin niet de eerste regio die dat op deze manier doet.

 

Wat gebeurt er met mijn patiëntendossier? Moet ik daar zelf nog iets voor doen?
Heeft u al toestemming gegeven voor het uitwisselen van uw medische gegevens? Dan hoeft u niks te doen. Heeft u dit nog niet gedaan? Dan kunt u dit aangeven via de website www.volgjezorg.nl. Meer informatie vindt u via deze website.

 

Contact
Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij? Laat het ons weten via praktijkbeheer@hagv.nl.

.